Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

janeroedgaard.dk

Vestervænget 4

6740 Bramming

Telefon: 23 63 50 63

E-mail: hej@janeroedgaard.dk

CVR nr.: 41396997

Betingelser

For at bestille varer, lægges varen i kurven. Når de ønskede varer er i kurven, vælges Gå til betaling. Her læses og godkendes handelsbetingelserne, der vælges betalingsform og levering, og efter betaling er varerne bestilt. Ordren anses for bindende, når der er trykket på Godkend ordre.

På webshoppen vil produktet blive beskrevet med billeder og tekst. Hvis der ønskes yderligere uddybning, eller er der ønsker til andre produkter, kan der tages kontakt til Jane Rødgaard via hej@janeroedgaard.dk eller på tlf. 23 63 50 63.

For de håndlavede produkter gøres der opmærksom på, at der kan være små variationer i produkternes udseende. Det vil dog altid kun være små, kosmetiske forskelle, som ikke har indflydelse på produktets anvendelse.

Ved forkert eller uhensigtsmæssig brug af produkterne fraskriver jeg mig ethvert ansvar for skader forårsaget heraf.

Ved køb af urter og kosttilskud er der ingen garanti for, at urterne kan afhjælpe symptomer. Ved alvorlige symptomer og sygdomme skal der altid søges læge. For at få en præcis gennemgang af, hvilke urter, der anbefales til bestemte symptomer, bør der konsulteres en komplementær hormonterapeut eller anden fagligt uddannet person.

Ved de enkelte produkter er der en beskrivelse af, hvordan produktet bedst anvendes, vaskes og plejes. Ved skader på produktet forårsaget af forkert pleje eller vask, fraskriver jeg mig ethvert erstatningsansvar.

Reklamationsret

Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Reklamationsretten gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Du kan få varen repareret, ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert håndtering af produktet/ydelsen. Du skal reklamere inden for “rimelig tid”, efter at du har opdaget manglen/fejlen. Returneringsomkostningerne vil blive dækket i et rimeligt omfang.

Læs mere om din reklamationsret på Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens hjemmeside.

Ved returnering, reklamationer og benyttelse af fortrydelsesretten, skal varen sendes til:

janeroedgaard.dk

v/ Jane Rødgaard Uhrenholt

Vestervænget 4

6740 Bramming

Kontakt mig dog først pr. mail eller telefon, inden varen sendes retur.

Der modtages ikke forsendelser pr. efterkrav.

Refusion

Hvis der er tale om refusion, bedes du medsende bankoplysninger i form af reg.nr. og kontonr., så det aftalte beløb kan overføres. Oplysningerne kan uden risiko oplyses pr. mail eller anden elektronisk form, da det ikke er følsomme oplysninger og kun vil blive anvendt til opfyldelse af refusionen.

Returret

Der gives 14 dages fuld returret på varer købt i webshoppen.

Perioden regnes fra den dag, hvor du modtager ordren.

Du skal selv afholde returneringsomkostninger. Når du returnerer, er du ansvarlig for, at varen er pakket ordentligt ind.

Fortrydelse skal meldes til mig senest 14 dage efter købet, og fra fortrydelsen skal du senest 14 dage efter returnere forsendelsen. Meddelelsen skal gives pr. mail på hej@janeroedgaard.dk. I meddelelsen skal du gøre tydeligt opmærksom på, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret. Ønsker du at sende varen retur til mig, skal du sende varen vedlagt den udfyldte fortrydelsesformular til:

janeroedgaard.dk

v/ Jane Rødgaard Uhrenholt

Vestervænget 4

6740 Bramming

Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering, og til jeg har modtaget den retur.

Jeg modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give tydelig meddelelse herom.

Varer undtaget fortrydelsesretten

Følgende varetyper indgår ikke i fortrydelsesretten:

  • Varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
  • Forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er brudt efter leveringen.
  • Varer, der grundet sin art bliver uløseligt blandet sammen med andre ved levering.
  • Varer, hvor plomberingen er brudt.
  • Varer, der forringes eller forældes hurtigt.

Varens stand ved returnering

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, hvorpå den fungerer. Du kan med andre ord prøve varen, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover det, der ovenfor beskrives, betragtes den som brugt. Dette betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi på modtagelsestidspunktet af returneringen. For at modtage hele købsbeløbet retur, må du altså afprøve varen uden egentlig at tage den i brug.

Tilbagebetaling

Fortryder du dit køb, får du naturligvis det beløb, du har indbetalt, retur.

I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Ved anvendelse af fortrydelsesretten refunderes alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (undtaget ekstra omkostninger som følge af dit valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som jeg tilbyder), uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor jeg har modtaget meddelelse om din beslutning om at gøre brug af fortrydelsesretten. Tilbagebetaling gennemføres med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Jeg kan tilbageholde beløbsrefunderingen, indtil jeg har modtaget varen retur, medmindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Klagemuligheder

En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/center-for-klageloesning-og-forbrugerklagenaevnet/

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.

Platformen findes her: https://ec.europa.eu/consumers/odr/

Angiver du en klage her, skal du oplyse e-mailadressen: hej@janeroedgaard.dk