Fladbrød

Nemme og hurtige fladbrød i en glutenfri variant, som også er uden mælkeprodukter. Vi laver dem tit, når vi har lyst til lidt brød til maden, men ikke har tid til at bage “rigtigt” brød.

Ingredienser:

Fremgangsmåde:

Alle ingredienser puttes i en skål og røres sammen. Derefter skal dejen stå i ca. 10 minutter, så loppefrøskallerne kan suge væske og få dejen til at blive mere fast.

Tænd ovnen på 230 grader varmluft og sæt to bageplader ind i ovnen. På to stykker bagepapir laves fladbrødene ved at dyppe en spiseske i vand og sætte en spiseskefuld dej på bagepapiret. Dejen glattes herefter ud i en cirkel med den våde ske, til den er ca. ½ cm tyk. Når alle fladbrødene er formet, bages de i ovnen i ca. 5 minutter, til de bliver lysebrune i kanterne. Når de er færdige, tages de af bagepapiret og lægges på en rist, så de ikke bliver bløde.

De smager bedst den dag, de bliver bagt, men de kan også sagtens spises dagen efter. De bliver bare lidt mere seje i strukturen 🙂

Prøv også evt. at tilføje 1 spsk. nigellafrø til dejen. Så får de en dejlig smag i stil med naanbrød.

Du kan læse lidt generelt om mine opskrifter her. Har du lyst til glutenfrit surdejsrugbrød? Så find opskriften på groft surdejsbrød a la rugbrød her.

Glutenfri fladbrød
Fladbrød uden gluten
Fladbrød
Call Now Button